Może i jest "nietuzinkowym" i "jedynym w swoim rodzaju" twórcą, ale jest też człowiekiem, który popiera putina. Na prośbę tego lichego człowieczka przyjął posadę dyrektora teatru wojskowego!!!!! W obliczu tragedii na Ukrainie, apeluję o bana dla Kusturicy.
Które filmy Kusturicy uważacie za najlepsze? Proszę, wymieńcie je tu w kolejności od najlepszego do najgorszego.
Na dzień dzisiejszy, moje TOP 5 wygląda w sposób następujący:
1. Underground
2. Czas cyganów
3. Tata w podróży służbowej
4. Arizona Dream
5. Czarny kot, biały kot
Najważniejszy z twórców realizmu magicznego w kinie. Subiektywnie mój ulubiony reżyser :D Napisałem nawet pracę o symboliczno- realistycznych wątkach w jego twórczości i zdecydowanie było o czym pisać... Jeśli ktoś ceni sobie kino oryginalne, przepełnione metaforycznymi odwołaniami, kino intertekstualne to ZDECYDOWANIE...
więcejZacna, zachodnia cywilizacja nagle zapomniała o tym, że ten genialny reżyser istnieje. Od 1981r wraz z filmem 'Czy pamiętasz Dolly Bell?' jego filmy gościły przede wszystkim w Cannes, ale też na Berlinale, w Wenecji, na Cezarach, Oscarach i Złotych Globach. W 2007r według mnie, nawet niezbyt udany 'Obiecaj mi' brał...
Dolly Bell:
Kiedy gł. bohater i Dolly prawie zaczynają się kochać a wpada tam jej facet z grupą chłopaków i
po kolei jej sobie 'używają' - smutny i poruszający moment
Ojciec w podróży służbowej:
Lunatyk idący do domu koleżanki i kładący się do niej do łóżka - urocze :)
Czas Cyganów:
Scena na rzece w połączeniu z...